likavka

Krízový plán zariadenia LIKAVA - centrum sociálnych služieb

 

LIKAVA – centrum sociálnych služieb, Likavka 9, má vypracovaný Krízový plán pri riadení činností zameraných na predchádzanie vzniku a šíreniu COVID-19, resp. iných prenosných ochorení 16.03.2020 v štruktúre nasledovných bodov:

  1. Účel a záväznosť krízového plánu
  2. Krízové riadenie
  3. Interný krízový tím
  4. Činnosti krízového tímu
  5. Systém komunikácie
  6. Informačná povinnosť zamestnancov
  7. Preventívne opatrenia
  8. Riadenie rizík
  9. Krízová komunikácia
  10. Všeobecné usmernenia zamerané na osobnú prevenciu
  11. Všeobecné zásady pre prevenciu vzniku a šírenia respiračných vírusov
  12. Pravidlá prevencie a kontroly infekcií a špeciálne opatrenia v prevádzke
  13. Organizácia návštev v prevádzke
  14. Organizácia odborných procesov v prípade karantény
  15. Organizácia obslužných činnosti
  16. Organizácia starostlivosti o zamestnancov d ďalšie osoby podieľajúce sa na starostlivosti
  17. Prijímanie nových zamestnancov
  18. Prijímanie nových klientov
  19. Validácia krízového plánu a validácia organizačných aj odborných postupov
  20. Záverečné ustanovenia.

Krízový plán obsahuje prílohy:

Príloha 01: Terminologický slovník

Príloha 02 Záznam o preventívnych opatrenia

Príloha 03: Dokument postupu k riešeniu udalosti výskytu koronavírusu

Príloha 04: Psychologické intervencie

Príloha 05: Záznam o prevencii a dezinfekčných opatreniach v opatrovateľskom procese

Príloha 06: Záznam o prevencii a dezinfekčných opatreniach v procese upratovania

Príloha 07: Zoznam veci zamestnanca v službe

Príloha 08: Sledovanie prijímateľa sociálnej služby (Sledovaniepríznakov u klienta s podozrením na infekčné ochorenie horných dýchacích ciest (chrípka, COVID-19 ...)

Príloha 09:Výber činnosti v krízovom riadení

Príloha 10: Plán reprofilizácie lôžok

Príloha11: Postup k dočasnému opusteniu zariadenia

Príloha 12: Odporúčania k príjmu prijímateľa sociálnej služby do zariadenia sociálnych služieb

Príloha 13: Záznam o mimoriadnej udalosti

Príloha 14: Protokol o obmedzení

Príloha 15: Požiadavky na OOPP

Príloha 16: Kontaktný formulár

S krízovým plánom pracuje ustanovený interný krízový tím, ktorý zasadá pravidelne 1x týždenne a podľa potreby. Zo stretnutí interného krízového tímu sa vystavuje záznam/zápisnica. Záznam o preventívnych opatreniach sa dopĺňa aktuálne každý deň, alebo podľa potreby. Prílohu č. 05 a 06 Záznamy o prevencii a dezinfekčných opatreniach kontroluje vedúca úseku služieb a vedúce opatrovateľskej starostlivosti.

V prípade vzniku mimoriadnej udalosti sa vypĺňa záznam o mimoriadnej udalosti. Protokol o obmedzení sa vypĺňa len pri individuálnom obmedzení v zmysle Zákona o sociálnych službách č. 448/2008 Z.z. v ZNP, ktoré sa netýka všeobecného zákazu návštev a opustenia zariadenia prijímateľom sociálnych služieb, ktoré je vydané pre všetkých PSS na základe odporúčania MPSVR.

Krízový plán a prílohy sú k dispozícii všetkým kontrolným orgánom v zmysle legislatívy SR.